Τελευταία νέα & ειδήσεις για τον Παναθηναϊκό μας

Το πρόγραμμα του GP Κίνας, η στρατηγική και τα μυστικά της Σαγκάης

Η F1 επιστρέφει μετά από 5 χρόνια στην Κίνα αυτό το τριήμερο (19-21 Απριλίου) για το 5ο GP του πρωταθλήματος του 2024. Διαβάστε όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τον ανταγωνισμό, τη στρατηγική και το πρόγραμμα του τριημέρου που περιλαμβάνει τον πρώτο αγώνα Sprint της χρονιάς.

Ένα βήμα προς το άγνωστο είναι για τις ομάδες της Formula 1 το GP Κίνας αυτού του τριημέρου, μιας και δεν έχουν κανένα απολύτως δεδομένο από τα τέσσερα προηγούμενα χρόνια που ματαιωνόταν διαδοχικά τα ταξίδια τους στην ασιατική χώρα εξαιτίας του κορονοϊού. Το πρόγραμμα του GP Κίνας, η στρατηγική και τα μυστικά της Σαγκάης

Παρά το γεγονός ότι η πίστα της Σαγκάης βοηθά λίγο την ανωτερότητα της Ferrari σε σχέση με τη διαχείριση των εμπρός ελαστικών και του graining (τη φθορά της επιφάνειας της γόμας, αντί της θερμικής φθοράς degradation του συνόλου του ελαστικού), αυτό το τριήμερο ξεκινά ξανά με φαβορί τον Μαξ Φερστάπεν και τη Red Bull Racing, που διεκδικούν με την RB20 την 4η φετινή τους νίκη σε 5 αγώνες.

Αν δείτε το σχεδιασμό της πίστας, βλέπω τη Σουζούκα περισσότερο από την Αυστραλία” είπε ο Κάρλος Σάινθ της Ferrari. Αυτό με κάνει να πιστεύω ότι από άποψη απόδοσης θα είμαστε πιο κοντά σε εκείνη της Ιαπωνίας παρά της Μελβούρνης. Αλλά ελπίζω να αυταπατώμαι.

Το graining εξαρτάται πολύ από την άσφαλτο. Αλλά όταν τη βγάλετε από την εξίσωση, οι πολύ παρατεταμένες στροφές ασκούν τεράστιες πιέσεις στα ελαστικά”, πρόσθεσε ο Ισπανός – αφήνοντας να εννοηθεί ότι η μάχη θα κριθεί ξανά (όπως στην Ιαπωνία) στη θερμική φθορά των ελαστικών, στην οποία η RBR παραμένει σαφώς ανώτερη.

Στρατηγική
Ο αγώνας Sprint στερεί από τις ομάδες δύο από τις τρεις κρίσιμες περιόδους ελεύθερων δοκιμών για να καταλάβουν τη λειτουργία των ελαστικών σε μια πίστα που επισκέφτηκαν τελευταία φορά πριν από 5 χρόνια, με εντελώς διαφορετικά μονοθέσια και ελαστικά – σε ζάντες 13 ιντσών, τότε.

Βάσει των προσομοιώσεων και παρελθοντικών δεδομένων, η Pirelli θεωρεί την πίστα της Σαγκάης ένα σιρκουί μέσης καταπόνησης των ελαστικών, και για το λόγο αυτό προσφέρει στις ομάδες τις τρεις μεσαίες της γόμες – τη μαλακή C4, τη μέση C3 και της σκληρή C2. Οι ομάδες έχουν στη διάθεσή τους 6 σετ μαλακής γόμας, 4 μέσης και 2 σκληρής.

Σύμφωνα με την ιταλική εταιρεία, παραδοσιακά προβλέπεται στη Σαγκάη στρατηγικών δύο πιτ-στοπς στον αγώνα της Κυριακής, διότι η πίστα προσφέρει πολλές ευκαιρίες προσπέρασης και έχει πολύ ισχυρό undercut. Η έντονη φθορά του εμπρός αριστερού ελαστικού (στις παρατεταμένες δύο πρώτες στροφές) συνηγορεί επίσης προς αυτήν την κατεύθυνση, παρότι η θερμοκρασία αυτή την εποχή στη Σαγκάη μένει χαμηλά, γύρω στους 10° Κελσίου.

Παρακάτω μπορείτε να δείτε το πρόγραμμα του 5ου φετινού αγωνιστικού τριημέρου της Formula 1, από την Παρασκευή (19/04) μέχρι την Κυριακή (21/04), μαζί με πολλές άλλες ενδιαφέρουσες πληροφορίες για το GP της Κίνας:

Πρόγραμμα GP Κίνας 2024
Παρασκευή 19 Απριλίου

  • 06:30-07:30: Ελεύθερες Δοκιμές 1 (FP1)
  • 10:30-11:14: Sprint Qualifying (SQ)

Σάββατο 20Απριλίου

  • 06:00-07:00: Αγώνας Sprint
  • 10:00-11:00: Δοκιμές κατάταξης GP (Q)

Κυριακή 21 Απριλίου

10:00: Αγώνας (GP)

GP Κίνας 2024 / Σαγκάη1921 Απριλίου 2024

  • Πρώτο GP: 2004
  • Μήκος πίστας: 5,451 km
  • Γύροι: 56
  • Συνολική διαδρομή: 305,066 km
  • Ρεκόρ γύρου: Μίκαελ Σουμάχερ, 1:32.238 (2004)
  • Νικητής 2023: –
  • Περισσότερες νίκες: 6 (Λιούις Χάμιλτον)
  • Πιθανότητα οχήματος ασφαλείας: 75%
  • Απώλεια χρόνου στο πιτ-στοπ: 22,9’’ (εκ των οποίων τα 2,5’’ σε στάση)

Δείτε όλες τις πίστες του πρωταθλήματος F1 2024 στο Μεγάλο Αφιέρωμα του SPORT24.

5 Hot Info για την πίστα της Σαγκάης

  • Η πίστα της Σαγκάης έκανε το ντεμπούτο της στο πρόγραμμα της Formula 1 πριν από 20 χρόνια, το Σεπτέμβριο του 2004, ανοίγοντας για το σπορ την τεράστια αγορά της Κίνας. Το 2019 έγινε εκεί το ιστορικό 1000ό GP της ιστορίας της F1, αλλά ήταν το τελευταίο της χώρας μέχρι σήμερα: τα επόμενα 4 ματαιώθηκαν λόγω του ξεσπάσματος της πανδημίας του Covid19 και των ταξιδιωτικών περιορισμών που ίσχυαν έκτοτε.
  • Όλα τα 16 GP της Κίνας μέχρι το 2019 έγιναν στην πίστα Shanghai International Circuit που σχεδίασε ο Χέρμαν Τίλκε, “δεξί χέρι” του Μπέρνι Έκλεστοουν στο σχεδιασμό των αυτοκινητοδρομίων της F1. Ο Γερμανός αρχιτέκτονας εμπνεύστηκε από τον περίφημο κινεζικό χαρακτήρα “shang”, που σημαίνει “ανύψωση”.
  • Η πίστα των 5,451 χιλιομέτρων έχει 16 στροφές κάθε είδους -από πολύ αργές μέχρι πολύ γρήγορες- και μια τεράστια πίσω ευθεία άνω του ενός χιλιομέτρου. Τόσο σε αυτή όσο και στην κεντρική ευθεία βρίσκονται οι δύο ζώνες DRS.
  • Μεταξύ των εν ενεργεία οδηγών της F1 τρεις έχουν κερδίσει στη Σαγκάη στο παρελθόν: ο Λιούις Χάμιλτον είναι με 6 νίκες ο πλέον πολυνίκης εκεί, ενώ 2 νίκες έχει ο Φερνάντο Αλόνσο και 1 ο Ντάνιελ Ρικιάρντο. Ο Χάμιλτον έχει επίσης 6 πολ ποζίσιονς στην Κίνα – όπου το 2009 ο Σεμπάστιαν Φέτελ πέτυχε την πρώτη νίκη στην ιστορία της Red Bull Racing στη Formula 1.
  • Στη Σαγκάη πέτυχε ο Μίκαελ Σουμάχερ την τελευταία από τις 91 νίκες της θαυμαστής του καριέρας στη Formula 1, το 2006. Ο Γερμανός βγήκε νικητής από μια μάχη τιτάνων με τον Αλόνσο, που οδηγούσε για τη Renault τότε, σε εναλλασσόμενες συνθήκες στεγνής/βρεγμένης ασφάλτου.

Πηγή: Sport24

Το θες το φτιάξαμε! Με το ΝΕΟ  APPLICATION του PAOPANTOU.GR σε Android και σε Iphone κρατάς στα χέρια σου τον πλανήτη Παναθηναϊκό! Follow το Paopantou.gr στο Google News. Θα μάθεις πρώτος τα πράσινα νέα στην Ελλάδα και τον υπόλοιπο κόσμο. Κάνε follow στο YOUTUBE του Paopantou, για να δεις on camera τους πρωταγωνιστές με το “τριφύλλι”. Δες απευθείας εκπομπές, κέρδισε καταπράσινα δώρα. Follow το paopantou στο Facebook, στο Twitter και στο Instagram για να μάθεις σε χρόνο dt όλα νέα!

TOP VIDEOS

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ